دسته بندی ها
  • مقاله
    مدیریت
    مقاله مدریریت با عنوان «پنج عامل تمایز کسب‌وکارهای خانوادگی برتر»
    مقاله مدریریت با عنوان «پنج عامل تمایز کسب‌وکارهای خانوادگی برتر»

    #مقاله #ترجمه #پروپزال #زبان_اصلی #جدید #دانلود_رایگان #2025

    مقاله اصلی پی دی اف+ترجمه کامل مقاله

    بخشی از متن ترجمه شده


    نقش خانواده در زندگی مردم ایران بسیار پررنگ است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این نقش در فضای کسب‌وکار نیز به‌وضوح دیده می‌شود. در ایران، کسب‌وکارهای خانوادگی بیش از 75 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند که یکی از بالاترین درصدها در جهان است[1] و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2047 به 80 تا 85 درصد افزایش یابد.[2] تحقیقات مکینزی نشان می‌دهد که در بازۀ زمانی 2017 تا 2022، کسب‌وکارهای خانوادگی حدود 2.3 درصد رشد درآمد بیشتری نسبت به کسب‌وکارهای غیرخانوادگی داشته‌اند. همچنین، در فاصلۀ سال‌های 2012 تا 2022، سود سهام‌داران این کسب‌وکارها دو برابر بیشتر از کسب‌وکارهای غیرخانوادگی بوده است.

    از زمان آزادسازی اقتصاد ایران در سال 1991، فضای کسب‌وکار به‌سرعت دستخوش تغییر شده و امروزه ایران به‌عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی شناخته می‌شود. صنایع سنتی در حال تحول هستند و هم‌زمان، صنایع جدیدی با توجه به افزایش وابستگی متقابل اقتصادی در سطح جهان شکل می‌گیرند. روندهای فناوری، از جمله هوش مصنوعی که به‌سرعت در حال گسترش هستند، موجب شده‌اند عمر کسب‌وکارها کوتاه‌تر و پویایی آن‌ها بیشتر شود و با رقابت بیشتری نسبت به گذشته روبرو باشند.

    در چنین شرایطی، کسب‌وکارهای خانوادگی ایران با دو چالش اصلی روبه‌رو هستند: حفظ نرخ‌های رشد بالاتر از سایر کسب‌وکارها و حفظ جایگاه خود در بازار با وجود اختلالات و رقابت روزافزون. اگر این کسب‌وکارها قصد دارند به رشد خود ادامه دهند و به توسعۀ اقتصاد کشور کمک کنند، باید جسورانه عمل کنند. بسیار مهم است که مالکان این کسب‌وکارها درک کنند چه عواملی موجب عملکرد ممتاز در میان کسب‌وکارهای خانوادگی ایران می‌شود. تحقیقات ما بینش‌های قطعی و روشنی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا مسیر آیندۀ خود را ترسیم کنند.


    کسب‌وکارهای خانواد‌گی برتر

    کسب‌وکارهای خانواد‌گی شاهرگ حیاتی اقتصاد ایران هستند، اما همۀ آن‌ها به سطح عملکرد و مقیاسی که آرزو دارند، دست نمی‌یابند. برای درک اینکه بهترین کسب‌وکارهای خانواد‌گی چگونه ارزش‌آفرینی می‌کنند، حدود 300 کسب‌وکار خانواد‌گی ایرانی ثبت‌شده در بورس را تجزیه‌وتحلیل کردیم و با شمار زیادی از رهبران آن‌ها مصاحبه کردیم (به کادر «بررسی عملکرد کسب‌وکارهای خانواد‌گی» مراجعه کنید).



    [1] دوروتی نوفلد، «تأثیر کسب‌وکارهای خانواد‌گی بر اساس سهم‌ آن‌ها از تولید ناخالص داخلی»، ویژوال کپیتالیست، 20 دسامبر 2023.

    [2] بر اساس تحلیل مکینزی از سهم کسب‌وکارهای خانواد‌گی و غیرخانواد‌گی در تولید ناخالص داخلی تخمینی ایران، طبق نرخ رشد درآمد فعلی آن‌ها. این تحلیل مبتنی بر پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی و سناریوهای نرخ رشد ارائه‌شده در صفحۀ 22 گزارش «قرن ایران – دستیابی به رشد پایدار و فراگیر»، FICCI و مکینزی، دسامبر 2022 و همچنین تحلیل مکینزی از داده‌های واحد اطلاعات اکونومیست، آی‌اچ‌اس مارکیت و آکسفورد اکونومیکس است.

    فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

    9_1754208051_68085_14157_1107.zip1.97 MB
    پرداخت و دانلود محصول
    بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
    مبلغ قابل پرداخت : 23,750 تومان پرداخت از طریق درگاه
    انتقال به صفحه پرداخت