#مقاله #ترجمه #پروپزال #زبان_اصلی #جدید #دانلود_رایگان #2025
مقاله اصلی پی دی اف+ترجمه کامل مقاله
بخشی از متن ترجمه شده
از آوریل 2021 تاکنون، بیش از 19 میلیون کارگر آمریکایی شغل خود را ترک کردهاند و این روند همچنان ادامه دارد. این موج سریع استعفا، فعالیت کسبوکارها را در همهجا با اختلال مواجه کرده است. شرکتها در تلاش برای حل این مشکل با مشکل مواجه شدهاند و بسیاری از آنها در آینده نیز با مشکل مواجه خواهند بود، تنها به یک دلیل ساده: چون دلیل اصلی ترک شغل از سوی کارمندان را بهدرستی درک نکردهاند. بسیاری از شرکتها بهجای صرف وقت برای بررسی دلایل واقعی ریزش نیروی کار، به سراغ راهحلهای فوری اما ناکارآمد میروند. برای مثال، حقوق یا مزایای مالی را افزایش میدهند، مانند ارائه پاداشهای «تشکر» بدون اینکه هیچ تلاشی برای تقویت روابط افراد با همکاران یا کارفرمایشان انجام دهند. نتیجه؟ کارمندان به جای اینکه احساس کنند از آنها قدردانی میشود، احساس میکنند که وارد یک معامله شدهاند. این نوع رابطۀ معاملاتی به آنها یادآوری میکند که نیازهای واقعیشان برآورده نمیشود.
اگر 18 ماه گذشته چیزی به ما آموخته باشد، این است که کارمندان به ابعاد انسانی کار اهمیت زیادی میدهند. کارمندان خستهاند، بسیاری از آنها سوگوارند و به دنبال یافتن معنا و هدف تازهای در شغل خود میگردند. آنها به دنبال ارتباطات اجتماعی و بینفردی با همکاران و مدیران خود هستند. آنها میخواهند احساس کنند که بخشی از یک هویت مشترک هستند. بله، حقوق، مزایا و پاداشها برایشان مهم است، اما بیشتر از همه میخواهند حس کنند که سازمان و مدیرانشان برای آنها ارزش قائل میشوند. آنها به دنبال تعاملاتی معنادار هستند (حتی اگر این تعاملات حضوری نباشند) و به دنبال تبادلات سطحی و معاملاتی نیستند.
وقتی مدیران ندانند که کارمندان از چه چیزی گریزانند و به چه چیزی جذب میشوند، در واقع کسبوکار خود را به خطر میاندازند. همچنین، ازآنجاکه بسیاری از کارفرمایان به شکل مشابهی با این وضعیت برخورد میکنند (یعنی روی بهبود تجربۀ کاری کارمندان سرمایهگذاری نمیکنند و به نیازهای تازۀ استقلال و انعطافپذیری پاسخ نمیدهند) برخی کارمندان آگاهانه تصمیم میگیرند که به کلی از کار تماموقت سنتی کنارهگیری کنند.
در این مقاله، به بررسی تحقیقات جدید مکینزی دربارۀ ماهیت و ویژگیهای «ریزش بزرگ نیروی کار» و دلایل آن میپردازیم (به کادر «دربارۀ تحقیق» مراجعه کنید). نتیجۀ اصلی این است: ریزش بزرگ نیروی کار در حال وقوع است، بسیار فراگیر است و به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت (یا حتی ممکن است شدت بگیرد) و بسیاری از شرکتها، با وجود تلاش فراوان، نمیدانند واقعاً چه خبر است. این شرکتها بر اساس فرضیات نادرست، اقدامات بیاثر انجام میدهند.
اما لزومی ندارد که شرایط اینگونه باشد. اگر شرکتها تلاش هماهنگی برای درک بهتر دلایل ترک شغل کارکنان داشته باشند و اقدامات معناداری برای حفظ آنها انجام دهند، «ریزش بزرگ» میتواند به «جذب بزرگ» تبدیل شود. شرکتها با استفاده از این فرصت منحصربهفرد میتوانند در رقابت برای جذب، پرورش و حفظ استعدادهایی که برای ساختن سازمانی شکوفا در دوران پس از همهگیری ضروری هستند، پیشتاز شوند.
| 12_1754209094_68088_14157_1702.zip1.34 MB |