#مقاله #ترجمه #پروپزال #زبان_اصلی #جدید #دانلود_رایگان #2025
مقاله اصلی پی دی اف+ترجمه کامل مقاله
بخشی از متن ترجمه شده
بخش حملونقل و لجستیک (T&L) در نیم قرن گذشته از بسیاری از مهمترین روندهای کسبوکار سود برده است. جهانیشدن، تکامل زنجیرههای تأمین پیشرفتۀ بههنگام و رشد تجارت الکترونیک، همگی به این بخش کمک کردهاند تا همپای اقتصاد جهانی رشد کند.
اما همیشه اوضاع بر وفق مراد نبوده است. رکودهای اقتصادی معمولاً ضربۀ سختی به این بخش وارد میکنند. تحلیل ما از پنج دورۀ رکود اقتصادی گذشته در ایالات متحده نشان میدهد که شرکتهای فعال در بخش حملونقل و لجستیک بهطور میانگین بیشتر از کل اقتصاد آسیب میبینند (شکل 1). در چرخههای اخیر، ممکن است این آسیبپذیری شدت بیشتری پیدا کرده باشد. برای مثال، حملونقل کامیونی در رکودهای سالهای 1980، 1982 و 1991 انقباض کمی را تجربه کرد، اما در سال 2001 این صنعت 6 درصد کوچک شد و رکود سال 2008 باعث انقباض 18 درصدی حملونقل کامیونی شد.
مانند همۀ صنایع دیگر، میانگینها تنها بخشی از واقعیت را نشان میدهند. برخی شرکتها در دوران رکود عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیگران دارند. زمانی که ما در مکینزی عملکرد نزدیک به 1000 شرکت بزرگ سهامی عام را در دوران رکود جهانی 2007 تا 2008 تجزیهوتحلیل کردیم، زیرمجموعهای از سازمانهای «تابآور» را شناسایی کردیم که در این دوره بهتر از رقبای خود عمل کردند. این شرکتها در دوران رکود افت کمتری داشتند و با شروع دوران بهبود، سریعتر رشد کردند. تا سال 2017، بازده کل انباشتۀ سهامداران شرکتهای تابآور بیش از 150 درصد بالاتر از شرکتهای غیرتابآور بود. این تفاوت در میان شرکتهای حملونقل و لجستیک حتی چشمگیرتر بود و به 267 درصد رسید (شکل 2).
| 19_1754211731_68095_14157_1356.zip1.37 MB |