#مقاله #ترجمه #پروپزال #زبان_اصلی #جدید #دانلود_رایگان #2025
مقاله اصلی پی دی اف+ترجمه کامل مقاله
بخشی از متن ترجمه شده
بسیاری از پرهزینهترین شکستها در زمینۀ ریسک و صداقت، در ضعفهای فرهنگی ریشه دارند. در این مقاله توضیح داده میشود که مؤسسات پیشرو چگونه فرهنگ خود را تقویت و این تغییرات را حفظ میکنند.
همهگیری کووید-19 دورهای از تغییرات بیسابقه را برای سازمانهای دولتی و خصوصی در سراسر جهان رقم زد. مدیران اجرایی و هیئت مدیرهها ناچار شدند بهسرعت برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصتها اقدام کنند، در حالی که همزمان باید سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریان را حفظ کرده و خود را با هنجارهای جدید دیجیتال و دورکاری سازگار میکردند.
فرهنگ ریسک و صداقت به طرز فکر و هنجارهای رفتاری اشاره دارد که تعیین میکند یک سازمان چگونه باید ریسکها را شناسایی و مدیریت کند. در این دورۀ دشوار و بسیار مبهم، فرهنگ ریسک بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. شرکتها نمیتوانند برای پیشبینی و کنترل ریسکها به واکنشهای غریزی تکیه کنند. فرهنگ ریسک مطلوب به سازمان این امکان را میدهد که بدون ایجاد مشکل، سریع و مؤثر عمل کند. این فرهنگ، بهترین دفاع همهجانبۀ سازمان در برابر چالشهای گوناگون است.
فراتر از مسائل امروز، وجود فرهنگ ریسک قوی، عنصری حیاتی برای تابآوری سازمانی در مواجهه با هر چالشی است. بر اساس تجربۀ ما، سازمانهایی که فرهنگ ریسک و صداقت بالغی ایجاد کردهاند، در طول چرخههای اقتصادی و در مواجهه با شوکهای بیرونی، عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارند. در عین حال، شرکتهای دارای فرهنگ ریسک قوی، کمتر دچار خطاهای عملیاتی یا مشکلات اعتباری میشوند و کارکنان و مشتریان متعهدتر و راضیتری دارند.
این مقاله به بررسی گامهای لازم برای ایجاد یک برنامۀ مؤثر فرهنگ ریسک، زمان مناسب برای آغاز چنین برنامهای و عواملی میپردازد که ما برای موفقیت بلندمدت حیاتی میدانیم.
درک و سنجش فرهنگ ریسک
نقطۀ آغاز برای اکثر سازمانهایی که میخواهند فرهنگ ریسک خود را بهبود بخشند، بررسی وضعیت کنونی سازمان است. سازمانهایی که فرهنگ ریسک و صداقت قوی ایجاد کردهاند، به دنبال درک (و سپس پرداختن به) سه عامل متقابلاً تقویتکننده هستند: طرز فکر افراد دربارۀ ریسک، روشهای مدیریت ریسک و رفتارهای تأثیرگذار.
| 22_1754213490_68098_14157_1883.zip1.95 MB |